سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۵ - ۰۸:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: متقاضیان پروانه کسب که پیش از این باید برای بررسی صلاحیت فردی و انتظامی خود به مراکز انتظامی مراجعه می‌کردند از این پس می‌توانند با داشتن مدارک مورد نیاز به دفاتر پلیس 10 مراجعه کنند.

سرتیپ محمد علی نجفی، مدیر کل نظارت براماکن عمومی نیروی انتظامی در حاشیه دیدار و تماس تلفنی بامردم در دفتر نظارت همگانی نیروی انتظامی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: بررسی صلاحیت افراد در مشاغل غیرحساس از دو ساعت تا یک روز و مشاغل حساس در مدت ده روز خواهد بود.

وی افزود: حدود یک میلیون واحد صنفی و اماکن عمومی غیرمجاز در سراسر کشور وجود دارد که در حال فعالیت است و باید قانونمند شود.

سرتیپ نجفی گفت : بخشی از مقرراتی که سازمان‌ها و اتحادیه‌ها برای متقاضیان دریافت پروانه کسب در نظر گرفته‌اند موانع و مشکلاتی بوجود آورده است که نیروی انتظامی به سهم خود با رایانه‌ای کردن خدمات انتظامی سعی در رفع آنها دارد.

مدیر کل نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان‌ها و نهادهای مسئول در آینده نزدیک با واحدهای صنفی غیرمجاز برخورد می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح قانونمند شدن واحد های صنفی بیش از 40 درصد واحدهای غیرمجاز برای گرفتن پروانه کسب اقدام کنند.

سرتیپ نجفی گفت: 83 درصد از جرائم و تخلفات انجام شده مربوط به واحدهای صنفی غیرمجاز و بقیه تخلفات مربوط به واحدهای مجاز است.

وی همچنین درباره میزان تخلفات مراکز توزیع پوشاک و سو استفاده از اتاقهای پرو افزود : امسال شاهد تخلفات زیادی در این بخش نبوده ایم و فقط حدود پانزده مورد تخلف جزئی گزارش شده که پرونده آنها به محاکم قضایی ارسال شده است.

سرتیپ نجفی گفت : برای برخورد با مظاهر غربی و استفاده از آرم‌های خارجی بر روی برخی کالاها و سردر مغازه‌ها تذکرات لازم داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال 3 هزار مورد تذکر به واحدهای صنفی داده شده و ده واحد صنفی نیز پلمپ شده است.

کد خبر 10162

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز